Saint Maud – uskonnollinen herääminen
Uskonnollisuus ja erityisesti katolisen kristinuskon tuominen kauhuelokuvien lisämausteeksi on ollut tavallista niin kauan kuin kauhuelokuvia on tehty.
Elokuva-arvosteluita ajankohtaisista elokuvista, mutta myös vanhemmista klassikoista. Elokuvien tyylilajina useimmiten draama, yhteiskunnalliset aiheet ja historialliset elokuvat. Tutustu ja löydä uusia elokuvaelämyksiä!
Uskonnollisuus ja erityisesti katolisen kristinuskon tuominen kauhuelokuvien lisämausteeksi on ollut tavallista niin kauan kuin kauhuelokuvia on tehty.
Aarne Tarkaksen (1923 – 1976) Fennada-Filmi Oy:lle käsikirjoittama ja ohjaama elokuva Olemme kaikki syyllisiä (1954) on monella tapaa tässä ajassa kiinni.
The Nightingale (2018) on australialaisen Jennifer Kentin (s.1969) toinen pitkä elokuva.
Rakkautta ja Anarkiaa -elokuvafestivaalia vietetään parhaillaan Helsingissä, ja se tarjoaa koronan aiheuttamista vastuksista huolimatta monipuolisen ohjelmiston elokuvien ystäville.
Saksalainen Fritz Lang (1890–1976) oli elokuvataiteen pioneeri ja ensimmäisiä jättiläisiä. Lang oli keskiössä rakentamassa saksalaista elokuvatuotantoa siihen loistoon, mistä se tunnettiin kautta maailman 20-luvulla.
Koronasta huolimatta Espoossa päästään sittenkin eurooppalaisen elokuvan pariin, turvavälein ja käsidesin tuoksussa.