Koulussa pitää luoda mahdollisuus turvallisesti epäonnistua
Kouluaikana opitut tunne-elämän ja sosiaalisen elämän taidot auttavat oppilaita myöhemmin heidän tehtävissään työpaikoilla ja muillakin yhteiskunnan sektoreilla.
Kouluaikana opitut tunne-elämän ja sosiaalisen elämän taidot auttavat oppilaita myöhemmin heidän tehtävissään työpaikoilla ja muillakin yhteiskunnan sektoreilla.
Koulukasvatus ei ole vain mikrotason luokkahuoneteknologiaa, vaan se perustuu pedagogiikkaan, jolla on monia ulottuvuuksia.
Ihmisillä on taipumus liioitella oman aikansa yhteiskunnallisten muutosten suuruutta ja merkitystä.
Sivistyskasvatuksella ymmärrämme kasvatuksen eri osa-alueiden, älyllisyyden, eettisyyden, esteettisyyden, uskonnollisuuden, elämänkatsomuksellisuuden ja toiminnallisuuden, tasapainoista kasvattamista.
Koulu yhteiskunnan keskeisenä instituutiona luo pohjan sille, millaisia ihmisiä maailmaan kasvatetaan. Koulukasvatuksen perusta on eettinen.